Рівень медійної грамотності людей поважного віку

Днями в Миколаївській обласній універсальній бібліотеці ім.О.Гмирьова пройшла Презентація-обговорення «Рівень недійної грамотності людей поважного віку».

Чому ця тема важлива? Люди старшого віку часто мислять стереотипами, у них, часто, сформувалися твердо закріплені погляди, на що впливає і минулий життєвий досвід.

Не оволодівши навичками критичного мислення, вмінням аналізувати інформацію, ставити її під сумнів та порівнювати різні джерела інформації, ми ризикуємо стати легкою здобиччю чужих маніпуляцій, підкорятися чужим впливам, підпасти під залежність нав’язаної нам чужої думки та волі. Особливо вразливими щодо емоційного впливу інформації та маніпуляцій є підлітки та люди старшого віку, тож їх медіа безпека потребує особливої уваги.

На психологічний стан людей поважного віку впливає негативна інформація, провокуючи хвилювання. Позитивні новини навпаки радують. Люди поважного віку визнають потребу у захисті від впливу інформації, але їм не вистачає навичок для того, щоб відокремити якісну інформацію. Зараз, аби захиститись від негативної інформації такі люди вдаються до того аби не слухати, уникати такої інформації.

На презентації були представлені результати соціологічного дослідження рівня медіа грамотності людей поважного віку з 5 міст України, в т.числі з Миколаєва, долучивши до процесу опитування понад 100 осіб старшого віку.

На першому етапі провели особисті структуровані інтерв’ю (по 20 осіб з кожного міста) для визначення основних джерел інформації, яким довіряють респонденти.

На думку учасників опитування інформацію створюють ЗМІ, політики та кожна людина особисто. Відповідальність за її перевірку покладають на редакторів видань і програм, контролюючі органи, але наголошують на тому. що у медійному просторі є багато неперевірених фактів. Респонденти вважають, що поширювати інформацію можуть будь-які ЗМІ та кожна окрема особа.


Для визначення достовірності інформації респонденти, перш за все, звертають увагу на джерело, зміст, подачу та сприймають через критичну призму власного життєвого досвіду.
Зокрема респонденти зауважили, що рейкову від достовірної новини часто відрізняють дуже гучні заголовки.

Учасники обговорення вважають за доцільне підвищувати власний рівень медійної грамотності для того, щоб люди старшого віку вміли користуватися сучасними джерелами інформації. Водночас респонденти зауважують, що навчальний процес може бути складним через те, що більшість людей мають сформовані погляди, які буде складно змінити. При цьому, якщо тренер буде досвідчений і буде наводити переконливі аргументи – погляди можуть змінити навіть люди старшого віку.

Навчатись медійній грамотності вони хотіли би у форматі із інтерактивними елементами аби самим бути задіяними до процесу навчання, але не у форматі нудних лекцій.

Артем Ващиленко – голова Експертно-громадської ради виконкому Миколаївської міської ради- наголосив на тому, що зараз в обласному бюджеті передбачена програма підвищення медійної грамотності для людей поважного віку, і він запропонував зацікавленим особам долучитися до участі в цьому процесі.

This entry was posted in Новини. Bookmark the permalink.

Оставить комментарий