3 жовтня на першому поверсі мерії Миколаєва відкрився Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП). Фонд розвитку міста Миколаєва вітає городян з можливістю отримати з меншим ходінням по кабінетах послугу від влади. Це стало реальним першим кроком по реалізації політики якості, прийнятої миколаївським міською радою. Фонд був не тільки одним з ініціаторів цього, але й спільно з міжнародними донорами (МФ «Відродження», Фондом «Східна Європа», програми UNITER) з 2009 р. крок за кроком наближав цей день. І далі має намір залучати інвестиції в модернізацію системи надання адміністративних послуг на принципах «Єдиного вікна», що забезпечить поліпшення якості життя городян.
Під Центр надання адміністративних послуг (ЦПАУ) виділено ціле крило будівлі з окремим входом. Прийом в ЦНАП ведуть тридцять фахівців, які протягом одного робочого дня можуть обслужити до 2 тис. чоловік. Звернутися в центр може будь-який громадянин, зацікавлений в отриманні тієї чи іншої адміністративної послуги. При цьому йому не доведеться бігати по великій кількості бюрократичних контор, розташованих в різних місцях міста. Всі необхідні адмінпослуги йому нададуть тут, в одному місці, де він зможе за допомогою системи електронної черги, витративши мінімальну кількість часу, потрапити на прийом до держадміністраторів. Все, що потрібно відвідувачу, це подати заяву з доданням необхідних документів, та у встановлений термін прийти ще раз – за отриманням дозвільного документа, довідки, узгодження і т.д.
Аналогічні центри вже існують у Вінниці, Івано-Франківську, Луганську, Кривому рогу і інших містах України. Сьогодні наявність ЦНАП – це вимога чинного законодавства. Однак так було не завжди. І в тому, що така знамена подія як відкриття Центру надання адміністративних послуг відбулося, є внесок Фонду розвитку міста Миколаєва.
Нагадаємо, Миколаїв став одним з перших міст України, в якому ще в 2001 році почала діяти система «єдиного вікна» для обслуговування підприємців. Тоді представники різних управлінь і служб були об’єднані під одним дахом в холі другого поверху будівлі міськвиконкому.
Надалі, з виходом Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» розвиток дозвільних центрів вийшло на новий етап. Ще в 2009 р. голова правління ФРГН і на той момент депутат Миколаївської міськради Михайло Золотухін ініціював створення при Миколаївському міському голові робочої групи по електронному правлінню та впровадженню стандартів якості відповідно до вимог системи ISO. Ця подія стала одним з відправних кроків у створенні ЦНАП. Надалі при фінансовій та організаційній підтримці ФРГН чиновники міськвиконкому приступили до стандартизації дозвільних процедур, розробки технологічних карт і формуванню єдиного реєстру адміністративних послуг відповідно до стандарту ISO 9001:2008.
Також Фонд розвитку міста Миколаєва за фінансової підтримки МФ «Відродження» взяв на себе організацію стажування фахівців Миколаївського міськвиконкому у Вінниці, Борисполі, Славутичі, які до того часу вже пройшли сертифікацію за системою ISO і де відкрилися аналогічні центри надання адмінпослуг. Все це дозволило миколаївцям побачити, як працює така система на ділі, придбати необхідний практичний досвід. Саме за підсумками цих поїздок начальник відділу дозвільних процедур Миколаївської міської ради Андрій Яковлєв висловив пропозицію відкрити дозвільний центр на першому поверсі правого крила будівлі Миколаївського міськвиконкому, що виходить на вул. Набережну. Продіагностували системи управління містом. Для цього був притягнутий польський експерт Тадеуш Сабік, перш з успіхом виконав аналогічну роботу для Вінницького міськвиконкому. В результаті, їм були розроблені необхідні рекомендації, а також проведено навчання 108 співробітників Миколаївського міськвиконкому навичкам управління якістю адміністративних послуг за європейськими стандартами EN ISO 9001:2008. Згідно з рекомендаціями пана Тадеуша миколаївський міська рада з листопада 2011 р прийняв і реалізує політику якості http://ngik.gorsovet.mk.ua/ru/showdoc/?doc=18037 А відкриття Ценнтра надання адміністративних послуг відповідає цій політиці і свідчить про здатність мерії реальні кроки для поліпшення якості надання адміністративних послуг.
Фонд розвитку міста Миколаєва намір і надалі надавати міській владі допомогу в удосконаленні системи надання адмінпослуг городянам, забезпечуючи ефективну реалізацію їх прав та законних інтересів
10.10.2012