Брендінг міста Св.Миколая – роздуми та дискусії

на Відкритому Майданчику „Новий Миколаїв” 20 червня 2013 р., в Центральній бібліотеці ім. М.Л. Кропівницького м. Миколаєва
Зараз усе більш популярним стає комплексний підхід до брендингу територій на противагу вузько спеціалізованому, сфокусованому на якомусь одному аспекті (наприклад, туризмі). По теорії Саймона Анхольта, одного з провідних світових фахівців в області брендинга, існує шість елементів сучасного бренду території: туризм, експортні бренди, політика, бізнес і інвестиції, культура, люди. Як би там не було, туризм все одно залишається на першому плані, оскільки люди привозять самі свої гроші в місто. До припливу фінансів відносяться також експортні бренди, політика, бізнес і інвестиції. А ось культура і люди — це з соціальної сфери.

На Відкритому майданчику було представлено:
• Відео-виступ «Брендінг територій» всесвітньо відомого португальського фахівця з брендінгу Жозе Торреса;
• Свіжу історію розробки бренду Кіровограда ( представлено Людмилою Руденко-Кардаш – учасницею однієї з подій цього процесу);
• Ідею бренду міста Вінниці від Арт-оптимистов (представлено Євгенією Дулько та Микитою Худяковим).

Бренд країни, міста миттєво відбивається на економіці. Всі зацікавлені у залученні туристів, інвестицій, талантів, але для цього необхідно, по-перше, створити належне сприйняття міста, країни: країна, про яяку йдеться – це країна, яка вміє працювати або країна, яка вміє відпочивати (а , може, краще і те, і інше в розумних межах? – авт.).
Туризм, торгівля, таланти – 3Т – три напрямки, які важливо розвивати.

Якщо ви бажаєте впливати на соціум, потрібно думати про наслідки того, що ви робите. В Англії індустріалізція відбулася досить давно, зараз там перезасівають траву, квіти, зелені насадження.

Зараз час, коли створюються нові міста: філософія, дизайн, архітектура – все має йти від центральної ідеї. (Питання виникає стосовно тих міст. які вже є, побудовані та вже мають свою історію- як бути з їх центральною ідеєю? – Людмила Руденко-Кардаш).

Є, напрклад, міста. які основною своєю метою ставлять бути надихаючими для кожного, хто їх відвідає, тобто кожен учасник має відчувати себе натхненним. Все, що ви створюєте, має відрізнятися від інших, в чомусь ви маєте бути першим, те, над чим ви працюєте, має чимось допомагати, але не створювати додаткові складнощі. В новому місті Fashion City Brazile. який розроблявся та створюється зараз під керівництвом Жозе Торреса, створено Секретаріат культури, Секретаріат натхнення, створено нову націю, флаг, паспорт –
все це були ідеї з відео-виступу Жозе Торреса.

Дійсно – підтверджує ідеї відео-виступу одна із модераторів зустрічі Людмила Руденко-Кардаш – зараз для міст виходить на перше місце саме чуттеве сприйняття міст. Кіровоград, наприклад, як не дивно, взяв за основу центральної ідеї танок – так народився слоган міста: „Рухаємось зі смаком!”.

Про цікавий досвід розвитку Вінниці розповіли Євгенія Дулько та Микита Худяков. В цому місті перетворення розпочалися, як кажуть, зверху, волевим рішенням молодого мера. Таким чином, не дивлячись на спротив, були знесені в центрі міста більшість тимчасових споруд (дехто називає їх МАФами), біллбордів. В місті активно використовують громадський електротранпорт, багато велосипедів, є вже і велостоянки

Керівництво в місті поставлене на комерційну основу: всі відвідувачі міськвиконкому – кліенти, а клієнт завжди правий, як вважається цивілізованому світі. В місті побудований плавучий фонтан, який збільшив поток туритсів в декілька разів. Тільки одне Управління культури зараз збільшило обсяг надходжень з 700 тис до 4 млн. грн.

Влада в місті настільки просунута, що їй доводиться підтягувати за собою громаду.
Зараз Вінниця позіціонує себе, як комфортне сучасне європейське місто. В місто залучено 4 млн євро, створено 4 нових підприємства, в тому числі Російське хімічне. Але без гармонізації у „верхах” та „низах” нічого путнього зробити не вийде. В місті створено Інститут розвитку міст, який займається стратегічним плануванням.

У Вінниці всі задоволені владою не дивлячись на те або, навпаки, завдяки тому. що прибрали „МАФи”. Кадровий склад керівництва містом оновлено на конкурсній основі.

Думки частини громади, яка була представолена на Відкритому Майданчику:
- насправді, волевим рішенням можна досягти багатьох перетворень;
- для покращення умов в місті має бути „замовлення, замовник”;
- не бажаю своєму місту надмірної комерціалізації;
- бренд міста може бути, як мозаіка, місто може бути мульти містом;
- місту потрібен бренд, як інструмент, здатний згуртувати громаду, бренд для самоідентифікації, бренд, як грізна зброя, як комерційна складова, бренд, який зачіпає емоції.

Органи влади, жителі міста мають подбати про такі умови життя в місті, щоб в ньому стало комфортно, приємно працювати та відпочивати, щоб таким містом можна було пишатися та любити його, запрошувати гостей-туристів або учасників будь-яких – культурних, наукових, соціальних, бізнесових, спортивних заходів.

Обговорення на інформаційно-просвітницькому Відкритому майданчику «Новий Миколаїв» завершився ухваленням рішення, пов’язаним з необхідністю розробки бренду міста Миколаєва, яке буде передано в міську раду.

**************************************************************************
*Відкритий майданчик «Новий Миколаїв» – це простір для зустрічей активних городян, які зацікавлені в розвитку Миколаєві в різних сферах.

This entry was posted in Новини, Події and tagged . Bookmark the permalink.

Оставить комментарий