Про це в ході прес-конференції 1 жовтня, повідомили представили Суспільною організація «Агентство економічного розвитку» р. Вознесенськ, що проводили вимір індексу публічності органів місцевої самоврядності.
Дане дослідження було проведене в рамках все українського моніторингу який був ініційований львівським представництвом «Цивільної мережі Опора».
В рамках дослідження Миколаївської міськради експерти зокрема оцінювали забезпечення доступу до прилюдної інформації, прозорість кадрової політики, обнародування нормативне правових актів, доступність адміністративних послуг, прозорість регуляторної політики, прозорість бюджетного процесу, забезпечення участі громадськості в здійсненні місцевої політики, функціонування і наповнення офіційного веб-сайту і тому подібне
Згідно методології об’єктами виміру виступали: міський голова, виконавські органи і депутати. Результати дослідження виглядають таким чином:
Виходячи з отриманих оцінок і методології експерти зробили вивід, що Миколаївська міська порада має низький рівень публічності.
У розрізі об’єктів дослідження міський голова отримав 48%, депутати отримали 44%, найбільш прилюдними виявилися виконавські органи -61%
По ряду показників Миколаївська міськрада отримала задовільну оцінку а саме:
структура і склад виконавських органів, а також обов’язках посадових осіб і контактна інформація в повному об’ємі представлені на веб-сайті;
обнародування програмних і нормативних документів відбувається в терміни в спеціальному розділі веб-сайту;
наявність центру адміністративних послуг, переліку послуг, що надаються, інформації про графіку роботи, інформаційних і технологічних карт а також зразків і бланків заяв;
особистий прийом депутатами жителів, наявність на сайті інформації про графіки прийому і адреси приймалень;
Експерти обернули уваги на ті моменти які варто доопрацювати, а саме:
неясна процедура і недостатній час прийому громадян міським головою згідно графіка обнародуваного на веб-сайті;
неактуальність плану стратегічного розвитку міста, розробленого в 2006 році, і основних заходів, вказаних в додатках, які мали бути виконані до кінця 2011 року;
відсутність звітів про результати діяльності депутатів, роботу депутатських комісій на веб-сайті;
відсутність звіту про роботу виконавських органів за 2012 роки.
експертами Агентства економічного розвитку були розроблені рекомендації, виконання яких дозволить зробити роботу міськради і його структурних підрозділів і депутатів більш прилюдною. Зокрема, на їх думку стоїть:
збільшити годинник прийому міського голови громадян, ввести окремий прийом об’єднань громадян і представників громадських організацій.
упровадити системи контекстного пошуку інформації по сайту міськради.
ввести систему електронного запису громадян на прийом до мера;
упровадити систему он-лайн подачі запиту на прилюдну інформацію на сайті міськради.
розробити процедуру виступ і на засіданнях сесії міськради.
розробити процедуру проведення земельних торгів і публікації результатів.
розробити процедуру подачі звітів депутатами, що зрозуміла, з подальшою публікацією їх в окремому розділі веб-сайту.
Варто відзначити що серед 11 обласних центрів жоден з міських порад, не визнаний прилюдним. Найбільш прилюдною виявилася івано-франківська міська порада — індекс його публічності оцінений в 68 %, самий не прилюдним виявився Ужгород – 32%.
Громадська організація «Агентство Економічного Розвитку»
м. Вознесенськ