Знання про європейську інтеграцію, європейські цінності та стандарти переважна більшість українців отримує з вітчизняних ЗМІ. Втім, українські мас-медіа найчастіше зосереджують увагу на політичних відносинах між Україною та країнами ЄС. Значно менше ЗМІ висвітлюють повсякденне життя європейців і їхню громадянську активність. Тому дуже часто європейська інтеграція асоціюється саме з політиками та чиновниками, а не з людьми, громадами та їхньою активністю.
Європейські стандарти в повідомленнях українських мас-медіа найчастіше є абстракцією, а не конкретними практиками належного врядування, сильного місцевого самоврядування, справедливого судочинства, чесної конкуренції в бізнесі, соціального захисту, якісної освіти й медицини, захисту прав споживачів та іншими звичними для європейців стандартами життя.
Сьогодні більшість українських ЗМІ не має зв’язків із редакціями та кореспондентами з країн ЄС. В українському медіа-просторі належно не висвітлено погляду на європейські події «зсередини» самого ЄС.
Програма спрямовує цей конкурс на становлення практики висвітлення в українських ЗМІ конкретних реалій життя європейців – роботи, бізнесу, навчання, лікування, врядування, громадянської активності тощо. Одним із найбільш ефективних способів досягти цього є зміцнення та розвиток партнерських зв’язків редакцій українських ЗМІ з іноземними редакціями та кореспондентами у країнах ЄС.
Мета конкурсу: висвітлення європейських стандартів, практик і цінностей на конкретних прикладах із повсякденного життя людей у країнах ЄС шляхом започаткування та розвитку співпраці між редакціями українських ЗМІ й іноземними редакціями та кореспондентами у країнах ЄС.
Учасники конкурсу –
національні та місцеві засоби масової інформації (у т.ч. Інтернет-медіа), професійні асоціації, громадські організації.
Пріоритети конкурсу:
- кореспондентські відносини з редакціями ЗМІ країн ЄС;
- обмін матеріалами з редакціями ЗМІ країн ЄС;
- залучення редакціями українських ЗМІ позаштатних кореспондентів із числа українців, що проживають у країнах ЄС.
Обов’язкові вимоги до проектних пропозицій:
очікуваними результатами міжнародної співпраці мають бути інформаційні матеріали для української аудиторії, що на конкретних прикладах показуватимуть реалії життя (роботи, бізнесу, навчання, лікування, врядування, громадянської активності тощо) у відповідних країнах ЄС. При цьому іноземні матеріали українська редакція має адаптувати та / або прокоментувати для кращого сприйняття вітчизняною аудиторією;
редакція українського ЗМІ повинна мати документально підтверджену домовленість із відповідною редакцією / кореспондентами у країнах ЄС;
план реалізації проекту повинен мати орієнтири щодо тематики, кількості, обсягів матеріалів і способу їх розміщення в українському ЗМІ;
вичерпний перелік задіяних осіб, з описом їхньої роботи в межах проекту (або чіткий механізм відбору потрібних осіб);
бюджет проектної пропозиції має передбачати лише покриття додаткових витрат порівняно зі звичайною роботою відповідного ЗМІ.
Фінансування буде надано на покриття обґрунтованих витрат на переклад, гонорари для закордонних кореспондентів, помірні адміністративні витрати.
Останній термін подання проектних пропозицій
– 23 листопада 2012 року.
Оголошення результатів конкурсу – 17 грудня 2012 року.
Загальний бюджет конкурсу
: 329 000 грн.
Максимальний розмір гранту – 80 000 грн.
Контакти: Європейська програма