За матеріалами ХIІ Миколаївських міських екологічних читань «Збережемо для нащадків»
ІІ частина
Першу частину див. за посиланням: http://platforma.mk.ua/?p=7113
Вільській Г.Б. з Мколаївського науково-навчального центру освіти для дорослих проінформував зібрання про екологічну проблематику м. Миколаєва.
Він торкнувся історичної специфіки побудови міста, яке було замислене як місто для кораблебудування і в той же час мало бути повністю комфортним для проживання городян, до того ж місто довгий час було закритим для іноземців.
Зараз стан землі, води і повітря в м. Миколаєві не відповідає нормам – і це не пов’язане з з роботою підприємств, а створили такі умови, в першу чергу, викиди автотранспорта – каже Г.Б.Вільський.
Вміст формальдегіду та інших шкідливих речовин у нас перевищує норму в 2-9 разів.
Про воду можна сказати, що на неї в Миколаєві діють такі шкідливі фактори забруднення: каналізація, фумігація, кавітація. Але ж ріка – це живий організм, над яким не можна знущатися – і як будь-який живий організм може витримувати тільки певні навантаження, а більше не витримає.
Кавітація – мікровибухи на гребному гвинті. Як судноплавство впливає на живий організм водних ресурсів? –там, де активне судноплавство, не може зберігатися природне здорове середовище для живих організмів. Є певні межі, які не можна перевищувати.
Фумігація – обробка зернових великою кількістю ядохімікатів для запобігання появі шкідників при перевезенні. Залишки процесу фумігації можуть потрапляти в акваторію, чим наносити їй шкоду – каже Г.Б. Вільський. (Забігаючи наперед, виступ представника «Нібулона», на чию адресу сипалися ці натяки про забруднення довкілля, дещо спростував багато закидів – авт..)
Зараз Миколаїв входить в топ 15 міст України по забрудненню повітря. Все побудовано так, що весь транспорт йде через місто. В Європі же все налаштовано так, що забороняється в’їзд в центр міста або просто в місто. Зараз через проспект Центральний йдуть 37-40 маршрутів приблизно по 20 машин на кожному – нам слід переглянути маршрути і збільшити кількість електротранспорту.
В той час, коли в Європі забороняються двигуни внутрішнього згорання – до нас везуть старі «євробляхи» – каже Г.Б. Вільський. Нам потрібна інша транспортна модель, в яку закласти інши принципи: замислитися над майбутніми поколіннями, – і в приорітет треба поставити здоров”є, як найголовнішу цінність.
(Принагідно додам: потрібна альтернативна інфраструктура для персонального нешкідливого транспорту нового покоління – для велосипедів, самокатів, ба навіть скейт-бордів, роликових ковзанів та гіроскутерів і т.п. – авт.)
Як завжди, цікаво було послухати Отця Дмитра Онуфрика (Одеський екзархат УГКЦ). Він наголосив, що Господь, бачачи небайдужість людей, які «горять» своєю ідеєю – обов’язково управить, аби ідея втілилася в життя. І ще він нагадав, що людина – не Бог, і тому потребує Божої допомоги.
Ще він зауважив: « ми не говоримо про конфесійність, а говоримо про релігійність». Можна здивуватися, але зараз вже з’явився навіть екологічний гріх – обкрадання людей чистим довкіллям. Є і позитивні тенденції – деякі цвинтарі вже повністю відмовилися від пластикових квітів.
Сам він долучився до екологічного виховання в своїй парафії. У них є великопосна ініціатива – висадка дерев. Ще вони влаштовують т. звані екологічні табори для екологічного виховання, екологічний куток, пишуть екологічні казки.
Підсумовуючи, Отець Дмитро Онуфрик, сказав, що зараз відбувається неймовірний технологічний розвиток, але поганий екологічний стан довкілля шкодить здоров’ю.
Далі буде…