ПРАКТИКИ
Джерело: https://euprostir.org.ua/practices/153609 26.08.2020
А чи знаєте ви, чим дійсно цікавляться люди під час пандемії коронавірусу? Чому спалах COVID-19 пробудив відчуття, що ми всі — громадяни світу? Яке покоління зазнало найбільших змін за останні пів року?
Facebook опублікував новий огляд досліджень, де розглядаються тенденції розвитку цифрових медіа на тлі пандемії COVID-19. Огляд зроблено на основі аналізу даних Facebook, замовлених та незалежних досліджень. Компанія проаналізувала прискорення існуючих тенденцій поряд із появою нових, та визначила п’ять глобальних макрозмін, що формують майбутнє.
П’ять тенденцій для брендів і не тільки, на яких можна побудувати стратегії в часи пандемії:
1. Безпечніший шопінг
Ціна і зручність вже давно мають значення для покупців. Але зараз сталися зміни. На те, що і як купують люди тепер впливає неочікуваний критерій: безпека.
За даними дослідження Kantar Profiles, тільки в США 71% опитаних кажуть, що безпека є ключовою при вирішенні питання про покупки. Здається, що такої позиції зараз дотримуються в усьому світі, і лише половина покупців заявляють, що хочуть фізично ходити в магазини.
Звісно, що люди не перестануть купувати, але вони будуть практикувати безпечніші покупки. Вже зараз покупці випробовують нові тактики, такі як “BOPIS” (buy online, pick up in store) — тобто, “купуй онлайн та забирай у магазині”.
Важливо розуміти, що такі зміни — це надовго. Як показало дослідження GlobalWebIndex, 40% опитаних людей у всьому світі планують робити більше покупок онлайн — навіть поза пандемією.
2. Усвідомлений здоровий спосіб життя
Людям доводиться пристосуватися до нового способу життя, а це включає те, як вони працюють, навчаються та виховують дітей. Щоб знайти спокійний момент у цей стресовий період, багато хто почав виокремлювати час та простір, щоб займатися активністю для саморозвитку та самопізнання (садівництво, випічка та медитація).
За спостереженнями Facebook, про такий зсув у сторону саморозвитку та здорового способу життя свідчать завантаження додатків для медитації, лайви уроків йоги та різні ініціативи як, наприклад, #quarantinebaking (тобто випічка на карантині).
Бесіди про хлібну закваску, яка, як відомо, забирає багато часу під час процесу випікання, набирають обертів. Вдвічі за рік зросли дискусії щодо активностей, які легко засвоїти, чи, наприклад, щодо медитативного живопису акрилом. Дослідження показали, що інтерес до садівництва зріс аж у 39,5 рази.
3. Глокальна спільнота
Для багатьох людей карантинне життя відкрило нове відчуття подвійної ідентичності. Оскільки улюблені місця людей позакривалися (і не було впевненості в тому, які з них зрештою відкриються знову), багато хто зробив більш глибоку оцінку людей та бізнесів, які роблять сусідство громадою. І в часи фізичної дистанції люди онлайн висловлюють це відчуття локального зв’язку. У Facebook з лютого по травень 2020 року кліки на пошуки місцевих підприємств зросли на 23%. А місцеві групи у Facebook збільшили кількість членів у 3,3 рази.
У той же час, коли пандемія показала свою суть, що не має кордонів, у свідомості людей знову прокинулася думка про те, що вони є громадянами світу, які є #InItTogether, тобто “разом у цьому всьому”. Хоча ці настрої не нові (вони зростають протягом останніх кількох років), але вплив COVID-19 вивів їх на перший план.
За даними GlobalWebIndex, cьогодні люди по всьому світу повідомляють, що їх у 1,26 рази більше хвилює пандемія в усьому світі, ніж у власній країні. І люди також трансформують це занепокоєння у дію. Згадаймо, як на початку пандемії люди з усього світу ділилися повідомленнями про підтримку Італії (#AndraTuttoBene). Із січня 2020 року люди у всьому світі пожертвували понад 100 мільйонів доларів через Facebook та Instagram на різні фандрайзингові ініціативи, пов’язані із COVID-19.
4. Переродження покоління Z
У 2020 році 41% населення світу — це ті, кому менше 25 років. Ця когорта не тільки занадто велика, щоб її ігнорувати, вони — це буквально майбутнє.
Цікаво, що Gen Z стає поколінням, яке найбільше трансформується пандемією в багатьох аспектах (Gen Z’s regeneration — Gen Zers). Багато хто з них зробили переосмислення щодо питань, які для них важливі.
Порівняно із середнім показником у світі, змінене покоління Z бачить себе, як таке, що притримується активностей, які виникли під час пандемії — від використання оналйн-платформ для навчання до витрачання більше часу на хобі та розваги.
Покоління Z завжди мало сильні цінності, і пандемія посилила це. Так, змінене покоління Z у всьому світі в 1,21 рази частіше, ніж у середньому, вважає, що зменшення впливу на навколишнє середовище стало набагато важливішим внаслідок коронавірусу. А 54% Gen Zers у Європі кажуть, що через пандемію вони стали більш зацікавлені в активізмі та соціальних питаннях (за даними YouGov).
5. Відчуття зв’язку та зручність
Відчувати зв’язок, що ти не один — навіть якщо фізично це не так — ще ніколи не було таким важливим. Останні кілька місяців трансформували те, як люди налагоджують контакти між собою. Тут можна згадати про те, як під час карантину батьки знаходять підтримку в онлайн-групах, як люди переосмислюють Рамадан через діджитал чи як офісні працівники по всьому світу проводять онлайн-зустрічі.
Способи пошуку зв’язку з бізнесом також трансформувались — від обміну повідомленнями із брендами до отримання допомоги через телемедицину. Наприклад, у США 79% людей, які нещодавно пробували телемедицину, сказали, що роблять це вперше.
За даними Sentient Decision Science, половина людей в усьому світі кажуть, що можливість спілкування з бізнесом дає їм відчуття більшого зв’язку. Насправді, у світі 40% покупців, які роблять покупки під час свят, заявляють, що вони скоріш за все куплять щось у бізнесу, якому можуть надіслати повідомлення.