«ВИБОРИ 2014: РЕЗУЛЬТАТИ МОНІТОРИНГУ ВИСВІТЛЕННЯ ПРЕЗИДЕНТСЬКОЇ ВИБОРЧОЇ КАМПАНІЇ СТОЛИЧНИМИ ТА РЕГІОНАЛЬНИМИ МЕДІА (ТЕЛЕБАЧЕННЯ, ПРЕСА ТА ІНТЕРНЕТ-САЙТИ)»

11 червня 2014 року о 17.00 в читальній залі Центральної бібліотеки ім. М.Л.Кропивницкого, за адресою: вул. Потемкинска, 143-А, відбулась презентація результатів загальнонаціонального та регіонального моніторингу ЗМІ на предмет якісного інформування виборців та рівного доступу до ЗМІ суб’єктів виборчого процесу, який проводила Асоціація “Спільний простір” / Комітет “Рівність можливостей” за підтримки Національного фонду підтримки демократії (NED) та Ради Європи.


Моніторингова група оцінювала інформацію для свідомого вибору, рівність доступу та свободу мас-медіа. Моніторинг відбувався по Києву та 24-м регіонам України в період з
1 березня по 25 травня 2014-го року.

Моніторингова вибірка включала: 54 телеканали, 4 радіостанції, 63 газети та 53 Інтернет-сайти, серед яких провідні загальнонаціональні медіа, а також телеканали, газети та інтернет-сайти АР Крим й усіх областей України.
Об’єктами моніторингу стали Яценюк Арсеній, Турчинов Олександр, Тимошенко Юлія, Порошенко Петро, Тігібко Сергій, Добкін Михайло та Симоненко Петро.


За результатами моніторингу були зроблені наступні висновки:
• кандидати не мали перепон у доступі до ЗМІ;
• приклади застосування маніпуляцій та замовних матеріалів були, але менше, ніж під час попередніх кампаній;
• інформація про діяльність керівників країни часто значно переважала виборчий контент, але при цьому представники центральної влади жодного разу не виступили в ролі агітаторів за якогось кандидата;
• новини про вибори мали реактивний характер на тлі терору на Сході країни, а медіа часто демонстрували симпатії до окремих кандидатів – та це не завадило виборцям отримати достатні обсяги інформації про кандидатів, необхідної для свідомого вибору, зокрема за рахунок розширення кола експертів, а також організації загальнонаціональних дебатів між кандидатами.


Висвітлення виборчої кампанії у регіональних медіа також носить переважно плюралістичний характер, хоча й простежуються певні регіональні симпатії до тих чи інших кандидатів. Зокрема, телебачення Західного регіону більше симпатизує Петру Порошенку, у південному регіоні медіа дещо активніше представляють Сергія Тігіпка, Юлію Тимошенко та Петра Симоненка, північний регіон активніше представляв Юлію Тимошенко, відверто симпатизують Петру Порошенку телеканали Центрального регіону. У східному регіоні домінує Михайло Добкін, але така перевага Добкіна на Сході має місце передовсім за рахунок Харківщини.


Найбільш потужним канал, по якому висвітлюється інформація щодо кандидатів у президенти та правлячої влади в миколаївській області – Інтернет-сайти, трохи менше інформації надається у пресі і зовсім мало на телебаченні. Перша інформація, яка висвітлювала кандидатів у президенти, з’явилась в інтернет-виданнях та пресі на початку квітня. Пріоритетність представлення мали представники влади Турчинов та Яценюк. Не всі кандидати у президенти мали однакову представленість у СМІ загалом дуже мало інформації надано про Добкіна, Симоненко та Тігіпко. Більше представлення мали Тимошенко та Порошенко.

Загалом презентація медіа-моніторингу пройшла в дружній атмосфері. Серед учасників були представники миколаївських організацій, а також засобів масової інформації. До обговорення могли долучитись усі охочі. Окрім результатів моніторингу учасники після презентації ще обговорили можливі шляхи покращення ситуації на Миколаївщині, запропонували деякі шляхи покращення інформаційного доступу до громади.

Більше інформації про проект можна знайти тут: http://prostir-monitor.org

This entry was posted in Новини. Bookmark the permalink.

Оставить комментарий