Фактори, Що Впливають На Довкілля, – Як Їх Зробити Позитивними? ХIIІ Миколаївські Міські Екологічні Читання «Збережемо Для Нащадків» Частина ІІ.

Захист довкілля стосується кожного

Частина ІІ
Нещодавна на конкурсі ілюстраторів пропонувалося помріяти і зобразити свою мрію – створити картинку-утопію майбкутнього, зазирнути, так би мовити, за горизонт.
Часто можна почути від експертів, що найголовніше – отримання прибутку від будь-якої діяльності; ніби це головний сенс життя? Далі цього горизонту «планування» око якось не сягає.
А спробуймо зазирнути за горизонт такого планування – що буде коли успішною, для прикладу, буде автомобілебудівна промисловість зі шкідливими викидами і її продажі?
Тут варто зазначити фактори шкідливості від автомобілей: забруднення повітря та завантаження доріг і навіть тротуарів, небезпечні ДТП.
За містом – так! без автомобіля, часто, не обійтися, але в місті?!


Остання сфера, до речі, оптимістично дивиться у майбутнє і бачить скільки ще міст можна заполонити автомобілями, бо великі міста, як от Київ, Одеса вже просто стають у корках і поступово займають перші міста в рейтингах з найбруднішим повітрям. Багато хто любить наводити приклад Сінгапуру як зразок блискавичного розвитку країни – так ось однією зі складових розвитку є – турбота про довкілля, зокрема чисте повітря, для чого автомобілі і паливо в цій країні за ціною вважаються за роскіш, і тому використовуються одиницями.


Поміркуймо: чи аж настільки потрібно забезпечити кожну родину (людину!) персональним автомобілем, чи людям просто потрібен засіб пересування? (Адже якщо в родині кілька членів, а їм потрібно бути одночасно в різних місцях – то доведеться об’їзжати однією машиною всі точки або мати кілька мащин?) Часто в машині пересувається 1 людина, а скільки місця вона зі своїм транспортом займає на дорозі? Зараз майже не знайдеться вулиці, не заставленої автомобілями з двох боків. Залишається вузенька полоса посередині для двостороннього руху – тобто для цього будувалися в свою чергу просторі вулиці і широкі дороги, аби бути заставленими без руху?

Ще існує, слава Богу, громадський транспорт – і в далекоглядних країнах його посилюють і розвивають, як і альтернативні засоби пересування як велосипеди, самокати, гіроскутери, скейт-борди, ролікові ковзани, моноколеса, які займають значно менше місця, але для них потрібна інфраструктура – то чому би не рухатися в цьому напрямку? Альтернативну інфраструктуру можна “прив’язати” не до доріг, а до тротуарів, парків, скверів – буде безпечно і пересування містом перетвориться на приємну прогулянку.

Ось приклад альтернативного підходу: додумалися же в сучасних офісах провідних технологічних компаній замість сходів вниз – «гірка» для спуску.

В Україні хочуть розвивати автомобілебудування, бо нам потрібні автомобілі, мол у нас свій менталітет, культура, ми не можемо з Європи брати безпосередній приклад – він нам не підходить – а чому нам не підходять електротранспорт, альтернативна інфраструктура?! У нас що, інші легені, які обходяться без кисню, чи громадський або альтернативний персональний транспорт не гідні наших «понтів»?

Нагадаємо: ХIIІ Миколаївські міські екологічні читання «Збережемо для нащадків»
провели Центральна міська бібліотека ім. М.Л. Кропивницького, бібліотека-філіал №2 ЦБС для дорослих м. Миколаєва під патронатом Миколаївського міського голови за підтримки департаменту житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради.

Тема Читань-2020:Сучасні напрямки екологічного розвитку Миколаєва та інших населених пунктів України: традиції, інновації, перспективи.

Тут наведено одну з доповідей в трех частинах.

Далі буде Частина ІІІ

This entry was posted in Екологія, Події and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Оставить комментарий